Színes táplálkozás napi ötször = egészséges élet

 

Szinte evidens tény, hogy naponta legalább 5 alkalommal kellene étkeznünk, illetve zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanunk. Ez a rendszeresség és mennyiség már önmagában is egészségesnek tűnik, de nézzük csak meg, hogy a színes ételek, hogyan járulnak hozzá, hogy egészségesebbek legyünk!

Egészségünk érdekében győződjünk meg arról, hogy minden étkezésünkkor minden színből fogyasszunk és ne szűkítsük le csak egyféle színre, mert akkor fontos nyomelemektől, ásványi anyagoktól fosztjuk meg magunkat.

 

Sárga

Az ilyen gyümölcsök és zöldségek nagy mennyiségű C-vitamint, bioflavonoidokat és karotinoidokat tartalmaznak, amik által erősítik a szívet, az immunrendszert, látást és csökkentik a rák kialakulásának veszélyét.

 

Piros

Az ilyen színű zöldségek és gyümölcsök likopin és antociánt tartalmaznak, amelyek segítik a memória és húgyvezeték normális működését, valamint komoly szerepük van a rák megelőzésében.

 

Fehér

Ezek a zöldségek és gyümölcsökben allicin nevű anyag található, ami segít megőrizni szívünk egészségét, csökkenti a rák kialakulásának veszélyét, valamint megőrzi a koleszterin ideális szintjét.

 

Zöld

A zöld gyümölcsök és zöldségekben lutein és indol nevű vegyi anyagok vannak, amelyek elősegítik a látást, kalciumot is tartalmaznak és felveszik a harcot a rákos sejtekkel.