A növényi étrend előnyei, az egyes zöldségek és gyümölcsök víztartalma.
Oszd meg másokkal is!

A növényi étrendben lévő ételek tápanyagokkal vannak tele, nem pedig kalóriákkal, vagyis valóban több ilyen ízletes ételt engedhetünk meg magukat, ráadásul így az energiaszintünket is felturbózhatjuk.

A növények tele vannak antioxidánsokkal és fitotápanyagokkal. Az antioxidánsok lassítják az öregedést, csökkentik a gyulladást és megakadályozzák a betegségeket, míg a fitotápanyagok megvédenek olyan betegségektől, mint például a rák és a szívbetegségek.

A növényekben lévő rost nemcsak a fogyást és az egészséges testsúly fenntartását segíti elő; a rák és más krónikus betegségek megelőzésében is nagy szerepet játszik.

A növények tele vannak vízzel. A hidratálás elengedhetetlen az élethez. Az általánosan ismert szabály szerint legalább napi nyolc pohár vizet kell meginnunk. Ez nyáron talán fel sem tűnik, a tél beköszöntével viszont túlzásnak gondolhatjuk. Szerencsére a napi folyadékmennyiség egy részét gyümölcsökkel, zöldségekkel is bevihetjük a szervezetünkbe.

A következő gyümölcs- és zöldségfélék amellett, hogy igen ízletesek, vitaminokban és rostban gazdagok, szintén kiválóan oltják a szomjúságot.

Nézd csak, hogy az egyes szilárd táplálékok hány százalék vizet tartalmaznak:

  • Uborka – 96,5%
    Ez a zöldségféle tartalmazza a legtöbb vizet. Nagyszerű salátának, szeletelve, növényi joghurttal és mentával keverve.
  • Jégsaláta – 95,6%
    A leveles saláták közül kitűnik igen magas víztartalmával. Tehetjük szendvicsre, nyers saláták alapjaként.
  • Zellerszár – 95,4%
    Alacsony kalória-, igen magas víztartalom. Hőségben kiváló üdítő, gyomorégés és reflux ellen is hatásos.
  • Retek – 95,3%
    Antioxidáns-tartalma is magas, nagyszerű adaléka a nyári salátáknak.
  • Paradicsom – 94,5%
    Sok paradicsomfajta van, nagyszerűen hidratál. Fogyasszuk dióval, kis növényi sajttal, bazsalikommal.
  • Zöldpaprika – 93,9%
    Egyformán hidratál a piros és a sárga paprika, de a legjobb a zöld (nem a hegyes, erős). Valamennyi bővelkedik antioxidánsokban is.
  • Karfiol – 92,1%
    Nem csak sok vizet, hanem sok vitamint is tartalmaz, valamint csökkenti a koleszterinszintet.
    Kurkumával párosítva megelőzi és kezeli a prosztatarákot.
  • Görögdinnye – 91,5%
    Nyilvánvalóan magas a víztartalma, de a dinnye ezen kívül kiváló likopin forrás is (rákmegelőző antioxidáns).
  • Spenót – 91,4%
    Fogyasszuk nyersen szendvicsre vagy salátába, érdekes, új ízt kölcsönöz a megszokott nyári ételeknek. Sok benne a lutein, a folsav, a kálium és az E-vitamin.
  • Eper – 91,0%
    Önmagában vagy növényi joghurtba, turmixba keverve nagyszerű hidratáló (nyári) étel.
  • Brokkoli – 90,7%
    Hasonlóan rokonához a karfiolhoz, a brokkoli is nagyon jó salátába, rengeteg tápanyagot és vitamint, valamint az immunrendszert serkentő anyagokat tartalmaz.
  • Grépfrút – 90,5%
    Koleszterincsökkentő, magas rost- és pektintartalma következtében segíti az anyagcsere folyamatokat.
  • Bébirépa – 90,4%
    Érdekes, hogy a bébirépa több vizet tartalmaz, mint a normál répa. Ropogtassunk el egyet, ha megéhezünk, vagy mártogassuk humuszba, guacamoléba.
  • Sárgadinnye – 90,1%
    Nagy tápérték és kevés kalória jellemzi ezt az ízletes, lédús gyümölcsöt, desszert helyett is kiváló.

 

A teljes értékű növényi étrend pozitív hatásai:

  • Egészséges és fenntartható fogyás.
  • Krónikus állapotok, például szívbetegség és 2-es típusú cukorbetegség megelőzése és visszafordítása.
  • Rákbetegség megelőzése.
  • A már kialakult rákbetegség folyamatának lelassítása, progresszió.
  • Alacsonyabb koleszterinszint és vérnyomás.
  • Immunrendszer megerősítése, energiaszint növekedése, kiegyensúlyozott alvás.
  • A mindennapi életben felbukkanó stressz tüneteinek csökkenése.