Miért együnk rostban gazdag ételeket?
Oszd meg másokkal is!

Az egészséges életmód egyik fontos komponense a helyesen összeállított étrend, melyet ideális esetben magas rosttartalmú élelmiszerek, fehérjék, vitaminok, ásványi anyagok és bőséges folyadékbevitel formájában építik fel.

A rost megtalálható minden növényben, mely lehet gyümölcs, zöldség, olajos magvak, gabona vagy a hüvelyesek.

A rostok egyik fajtája vízben oldódik, míg van ami nem. A vízben oldódó rostok lassítják az emésztést, így segítve a tápanyagok optimális felszívódását, a vízben nem oldódó rostok gyorsabban haladnak át a belekben.
A rostban gazdag élelmiszerek teltségérzetet okoznak és vizet vonnak magukhoz, ezért feltétlenül szükséges a bőséges folyadék fogyasztása!

Rostban gazdag ételek a gyümölcsök, zöldségek, müzli, teljes kiőrlésű liszttel készült kenyér, pékáru. Tanácsos a gondosan megtisztított gyümölcsöt a héjával együtt fogyasztani, mivel az több vitamint és rostot tartalmaz, mint a gyümölcs húsa.

Rostban gazdag élelmiszerek:

Zöldségek: bab, borsó, brokkoli, spenót, burgonya, káposzta, zeller, sárgarépa, spárga,

Gyümölcsök: szilva, sárgabarack, őszibarack, meggy, alma, eper, cseresznye, szeder, szőlő

Olajosmagvak: dó, mandula, mogyoró

Gabonák: búza, zabkorpa, útifűmaghéj, lenmag, köles, zab