Ajánlott napi “VEGABOX” adag :)
Nagyon fontos – különösen a mostani járványhelyzetben – a megfelelő napi zöldség-gyümölcsfogyasztás, hogy megőrizzük egészségünket, jól működjön immunrendszerünk.
Az ajánlott napi fogyasztás 4 adag, ebből 1 legyen nyers. 1 adag=10 dkg friss, párolt, nyers zöldség vagy gyümölcs (pl. egy közepes méretű alma/paradicsom).
Éppen emiatt mi minden étkezéshez fogyasztunk valamilyen zöldséget/gyümölcsöt, így nagyon könnyen betarható ez az ajánlás. Miért fontos:
– tápanyag – szervezet védelme
– vitamin, antioxidáns, ásványi anyag juttatása a szerevezetbe
– színek – biológiailag aktív hatóanyagok
Érdemes túlnyomóan az idény gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztani, mert ezeknek a legmagasabb a tápértéke és vitamintartalma. Ekkor a legízeletsebbek és a hazai termelők támogatása sem utolsó szempont.
A hazai sporttáplálkozásban a leggyakrabban alkalmazott gyümölcs a banán, így persze erről sem szabad megfeledkezni, hiszen nagy segítség, hogy egész évben elérhető.
Most használjátok ki, hogy itt a nyár és a sok finom ízletes, színes zöldség és gyümölcs, mert olyan gyorsan szaladnak a hónapok, kesőbb már nem tudunk ennyiféle zamatos finomsághoz jutni. Emiatt a befőzést most javasoljuk Nektek. Babáknak pedig a hozzátáplálás miatt most tudtok fagyasztani mindenfélét az őszi/téli hónapokra.
Példa egy napi étkezésre

Reggeli: egy szelet kenyér friss ropogós néhány szelet kígyóuborkával, újhagymával, paradicsommal/koktélparadicsommal, sörretekkel, TV paprikával, kápia paprikával. Mi úgy vagyunk vele, hogy minél színesebb és változatosabb, annál egészségesebb 🙂 Kenyér nélkül egy kis tálban salátát is keverhettek belőlük. Sajnos az illatokat nem tudjuk prezentálni, de ha már rendeltetek tőlünk, akkor tudjátok, hogy a nagymama kertje jut eszetekbe 🙂
Kiegészíthetitek a reggelizőpelyheinket (mindenmentes Viblance termékek) is friss gyümölcsökkel, pl. növényi tejjel felöntve.
Tízórai: éppen szezonális például a meggy, őszibarack, sárgabarack, áfonya, szeder és sorolhatnám. Mindenki kiválaszthatja, hogy mi számára a legkedvesebb, vagy esetleg egy finom turmixot is tudtok belőle készíteni, testet/lelket melengető és frissítő tud lenni napközben.
Ebéd: zöldségekből egy finom zöldségleves (újkrumpli, répa (fehér/sárga), karalábé stb., vagy akár egy krémleves, de a főzelék sem lehet rossz irány. Mi imádjuk a tökfőzeléket is.
Uzsonna: tökéletes a tízóraira felsoroltak bármelyike, melyet akár olajos magvakkal is ki tudtok egészíteni, ebből is tudtok nálunk válogatni.
Vacsora: itt is minél színesebb a tányérunk, annál jobb. 🙂 Friss fejes saláta, jégsaláta a szendvicshez, vagy csak egy könnyed saláta a zöldségek keverékéből. A reggelis tippekből bármi szóba jöhet.

Nincs határ, szárnyalhat a kreatív énetek! 🙂