Színesen szép az élet! :)

Színesen szép az élet 🙂

Táplálkozástudományi szakemberek szerint is fontos, hogy a fogyasztott zöldségek és gyümölcsök lehetőleg minél többféle színűek legyenek.
A zöldségek és gyümölcsök színét adó fitokemikáliák – növényi vegyi anyagok – ugyanis segítenek az egészség megőrzésében.
Tudtátok, hogy minél fényesebb egy gyümölcs vagy egy zöldség, annál több benne az antioxidáns? Ezek védelmezik a szervezetet a szabad gyökök, vagyis a test hosszú távú egészségét aláásó instabil molekulák ellen, melyek károsíthatják a bőr rugalmasságát biztosító kollagénszöveteket is.
Sokan azt hiszik, hogy csak zöldből kell elegendő mennyiséget enni, de lehetőleg együnk minél többféle színűt, narancs, sárga, vörös, bíbor és kék színű zöldséget, illetve gyümölcsöt is.Öregedés és leégés ellen szuper például a pirospaprika és a paradicsom. Nyugodtan használjunk paradicsomkonzervet vagy sűrítményt a szószok készítéséhez, nem nehéz saját magatoknak elkészíteni, de nálunk is találtok házi paradicsomlevet.

Bőrvédelem és új sejtek építésében szerepet játszanak: sárgabarack, sárgarépa, narancs és édesburgonya.

Szívbetegségek megelőzésében segít:  banán, nektarin, tök, kukorica és a zöldpaprika.

Bőr rugalmasságáért és szem egészséért felelős: zöldalma, káposzta. Az avokádó és a levélzöldségek E-vitaminban gazdagok, ezáltal erősítik a sejthártyát és megelőzik a ráncok kialakulását.